Research at Saint Louis University finds that families who eat out are more likely to skimp on the fruits and vegetables.
"The more often parents eat out, the lower their intake of fruits and vegetables," says Amanda Harrod, a researcher at Saint Louis University School of Public Health who is presenting her findings at the American Public Health Association conference this week.
Harrod studied young families who live in Missouris bootheel and found that about 73 percent of the parents dont consume five or more fruits and vegetables each day, the amount recommended to guard against diseases such as heart disease and cancer.
Parents who frequently eat out are also less likely to have fruits and vegetables available at home. The reason families gave for not eating fruits and vegetables? They didnt like the taste.
Public health officials need to take into consideration what families are eating when they dine out – whether its in fast-food, sit-down or convenience restaurants – if theyre going to make inroads in improving the diet of families.
Nancy Solomon | Source: EurekAlert!
Further information: www.slu.edu
More articles from
Studies and Analyses:
New knowledge of skeletal diseases in rapidly-growing dog breeds
04.09.2008 | Norwegian School of Veterinary Science
Study confirms colorectal cancer screening should start at age 50
04.09.2008 | American Gastroenterological Association
Structure of key epigenetics component identified
04.09.2008 | Life Sciences
MIT probe could aid quantum computing
04.09.2008 | Physics and Astronomy
Smoke Smudges Mexico City’s Air, Chemists Identify Sources
04.09.2008 | Ecology, The Environment and Conservation